Miejski Ośrodek
Kultury Sportu i Rekreacji
w Czchowie

Polecane wydarzenia

Nabór do sekcji tenisa stołowego MOKSiRu
2017-09-06

150 lat Powiatu Brzeskiego
2017-09-05

6. Rajd Polski Historyczny
2017-07-17

Kalendarz imprez w Gminie Czchów
2017-05-24

Od 28 kwietnia 2017 r. zapraszamy na Basztę w Czchowie
2017-04-28

Gmina Czchów położona jest w malowniczym regionie. Jednym z wielu punktów widokowych jest szczyt czchowskiej Baszty, który można odwiedzić, w tym roku już w kwietniu - 29 i 30 oraz jak dotychczas:

- w maju, czerwcu i wrześniu: od poniedziałku do soboty w godzinach od 10:00 do 17:00, w niedzielę od 10:00 do 18.00;

- w lipcu i sierpniu: od poniedziałku do soboty w godzinach od 10:00 do 18:00; w niedzielę od 10:00 do 19:00;

- w październiku: w soboty i niedziele od 10:00 do 16:00.

Ogłaszamy nabór do sekcji MOKSiR Piast Czchów
2017-02-27

Turystyka Pielgrzymkowa w gminie Czchów
2016-06-14
Bogato zdobione kościoły w gminie Czchów stanowią atrakcyjną perełkę dla miłośników turystyki pielgrzymkowej. Zapraszamy do zwiedzania!

Ważne informacje tele-adersowe dla TURYSTY

Informacje / Information / Touristen Auskunft

Tak wiele do odkrycia - Zaprasza Gmina Czchów
2016-06-14

Gmina Czchów – idealne miejsce wypoczynku dla Ciebie!

"OD SZCZYTU DO SZCZYTU" - Odwiedź 45 miejsc i odkryj nieznane...
2015-11-30
Mateusz i Angelika - aktywni i kreatywni pasjonaci górskich wędrówek ruszają z nową akcją w okolicach Jeziora Rożnowskiego. Projekt "od Szczytu do Szczytu" zakłada, odwiedzenie przez turystów 45 najatrakcyjniejszych wzniesień i szczytów w siedmiu gminach: Iwkowej, Łososinie Dolnej, Laskowej, Czchowie, Lipnicy Murowanej, Gródku nad Dunajcem i Korzennej.

Rodzinny Piknik Sportowy "Wesoła Piłka"

2016-09-28

Rodzinny Piknik Sportowy

W tym roku mija dziesięć lat odkąd w strukturach naszego Ośrodka pojawiła się działalność sportowa przejawiająca się m.in. prowadzeniem sekcji sportowych dziecięcych, młodzieżowych i dorosłych. Tak to już dziesięć lat - kiedy to kultura na równi ze sportem i rekreacją nam towarzyszy, gdyby tego faktu nie zauważył Jarosław Gurgul Sekretarz Gminy pewno nikt z nas nie wróciłby pamięcią do zmiany statutu, nazwy i  organizacji Ośrodka w 2006 roku. Kilkanaście lat temu, a może i dawniej współpracowaliśmy z LKS Baszta, z UKS Zelina, organizowaliśmy wspólnie ciekawe wydarzenia sportowo-rekreacyjne, w tym roku minęło też dziewiętnaście lat od pierwszego Biegu Floriańskiego.

Dzisiaj w ramach naszej działalności prowadzonych jest jedenaście sekcji i właśnie dla wszystkich ich uczestników oraz potencjalnych adeptów przygotowaliśmy Rodzinny Piknik Sportowy w sobotę 24 września. Być może było wiele zamieszania z ustaleniem faktycznego miejsca pikniku, ale to wszystko przez tą „trochę zwariowaną pogodę”, która sama, jak się później okazało wybrała nam miejsce. Najpierw spotkaliśmy się na Stadionie Miejskim w Czchowie, a później na Hali Publicznego Gimnazjum w Czchowie – czyli na obiektach, które ściśle związane są z naszą działalnością, bo przecież tam odbywają się treningi, turnieje i mecze ligowe.

Powracając do pikniku to rozpoczął go mecz Młodziki vs. Młodziki.

Powitanie i oficjalne otwarcie pikniku zostało w mojej gestii - i jak najbardziej serdecznie tylko można - powitałam w imieniu organizatorów Rodzinnego Pikniku Sportowego wszystkich małych i dużych sportowców, rodziców i dziadków oraz zaproszonych gości. Oczywiście wśród gości obecni reprezentanci władz samorządowych: burmistrzowie, sekretarz, radni i sołtysi.

Następnie głos zabrał Jarosław Gurgul, który od lat jest związany z sekcją MOKSiR Piast Czchów, a nawet jako zawodnik występował w jej barwach na stadionie. Wspominając miniony okres 10 lat, podziękował wszystkim za zaangażowanie i poświecenie czasu, za pomoc i oddanie słusznej sprawie.

Podczas pikniku nasi trenerzy zaprezentowali sekcje, w których pracują. Jako pierwsi wystąpili trenerzy sekcji piłkarskich MOKSiR Piast Czchów - Krystian Stec i Bartłomiej Wnęk. Pokazując sukcesy swoich wychowanków mówili, że drzwi do sekcji Żaków, Orlików, Młodzików i Trampkarzy są otwarte cały rok i każdy kto tylko wyraża chęć pracy na treningach, a później wytrwałości i waleczności na meczach i w konsekwencji dobrej zabawy jest mile widziany.

O najmłodszym „naszym dziecku” – sekcji ogólnorozwojowej opowiedziała  Magdalena Kraczkiewicz, która prowadzi zajęcia w Tymowej i Czchowie aż dla czterech grup. Sekcja ogólnorozwojowa działa od marca tego roku, jest bardzo liczną sekcją, a podczas zajęć dzieci świetnie się bawią i poznają różne dyscypliny sportowe. W pracę z dziećmi zaangażowani są rodzice i Katarzyna Kraczkiewicz.

Przy MOKSIRze działa również sekcja tenisa stołowego, której trenerem jest Mateusz Malik. Sekcja blisko 3 lata temu rozpoczęła swoją działalność. Dzisiaj  postęp wszystkich zawodników sekcji widoczny jest na turniejach o czym świadczą zajmowane miejsca na podium.

Kolejne dwie sekcje to ogólnorozwojowa z piłki siatkowej i koszykowej dla kl. I-III oraz sekcja koszykówki dziewcząt – prowadzone przez Angelikę Rosiek. Działalność sekcji przedstawiły dziewczęta, pokazując ile dobrego przynoszą im te zajęcia.

Wszystkie działania na rzecz naszych dzieci i naszej młodzieży wspieranie są przez samorząd gminny. Od lat duże środki – mniej więcej 200 tys. złotych rocznie w budżecie MOKSiRu przeznaczamy na sportowo-rekreacyjną działalność. O tym i jeszcze innych aspektach działalności sportowo-rekreacyjnej gminy mówił Marek Chudoba Burmistrz Czchowa. Pogratulował wszystkim już osiągniętych wyników i życzył wielu sukcesów oraz wytrwałości w dążeniu do obranych celów.

Podczas pikniku padło wiele miłych słów uznania i podziękowania. W tym momencie trzeba powiedzieć o ogromnym zaangażowaniu w nasze działania rodziców, które jest naprawdę bardzo ważne i zauważalne. O Państwa pomocy często mówią trenerzy i również my sami spotykamy się z nią na co dzień. Serdecznie dziękujemy rodzicom i wszystkim społecznikom, którym sercu jest bliskie dobro naszych dzieci.

Z satysfakcją i zadowoleniem postrzegamy sukcesy wszystkich naszych wychowanków, na które składają się m.in. talenty zawodników, systematyczna praca na treningach, profesjonalizm trenerów oraz baza sportowo-rekreacyjna. Podziękowania za zaangażowanie i pracę na rzecz rozwoju kultury fizycznej młodego pokolenia gminy Czchów w imieniu dzieci, młodzieży, kadry szkoleniowej oraz Miejskiego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Czchowie otrzymali Burmistrz Czchowa Marek Chudoba, Zastępca Burmistrza Czchowa Tadeusz Płachta oraz Jarosław Gurgul Sekretarz Gminy, a także trenerzy: Magdalena Kraczkiewicz, Katarzyna Kraczkiewicz, Angelika Rosiek, Bartłomiej Wnęk, Krystian Stec i Mateusz Malik. Z naszą działalnością związanych jest jeszcze wiele innych osób. Wśród nich są dyrektorzy szkół i pracownicy hal sportowych – wszystkim za pomoc serdecznie dziękujemy.

Po (być może długim) oficjalnym rozpoczęciu nastał czas na zabawę. Dla wszystkich zaplanowaliśmy wiele ciekawych konkurencji sportowych, poczęstunek, a najmłodszych zaprosiliśmy na zjeżdżalnie i skakaniec do hali sportowej.

Tak jak już wspominałam piknik rodzinny rozpoczął mecz – Młodziki kontra Młodziki, później mecze rozgrywali również Orliki, Żaki i Trampkarze. Składy zespołów były różne, a nad wszystkim czuwali trenerzy. Spotkanie na stadionie zakończył ulewny deszcz, który za nas zdecydował gdzie piłkarze spędzą pozostały czas - i wszyscy spotkaliśmy się już na hali. Gdzie wrzało od śmiechu. Zjeżdżalnia i skakaniec były oblegane przez najmłodszych. Dzieci biegały i bawiły się z paniami: Magdaleną i Katarzyną Kraczkiewicz. Za udział w konkursach i zabawach otrzymywały drobne upominki. O 16-tej rozpoczął się mecz Rodzice Młodzików vs. Rodzice Orlików. Kiełbaski, pączki i napoje schodziły jak „świeże bułeczki”. W między czasie chłopcy i dziewczęta, korzystając choćby ze skrawka hali, rozgrywali mecze, a jeden z nich był niezwykle wyjątkowy: dwie bramki, których dzielnie bronili tatusiowie i pewno z dwudziestu „małych” chłopców wspomaganych przez dziewczynki, tworzących tak naprawdę jedną drużynę, i jedna piłka, za którą wszyscy biegli i za wszelką cenę chcieli umieścić w bramce (obojętnie, której) - najważniejsze żeby był gol!

To była naprawdę wyjątkowa sobota, dziękujemy wszystkim za obecność, za pomoc i wspaniałą (mamy nadzieję) zabawę! Do zobaczenia za rok!

Elżbieta Ogiela

Podziękowania

Wszystkim osobom, które przyczyniły się do organizacji Rodzinnego Pikniku Sportowego serdecznie dziękujemy! Dziękujemy pani Annie Wojakiewicz-Skarżyńskiej i pracownikom obsługowym Hali, trenerom: Magdalenie Kraczkiewicz, Katarzynie Kraczkiewicz, Bartłomiejowi Wnękowi i Krystianowi Stecowi, pracownikom MOKSiRu i UM w Czchowie, dziękujemy małym i dużym sportowcom ich rodzicom i dziadkom.